About Me

My photo
kulim, kedah, Malaysia
mencari kedamaian hakiki...bertemu muara sang pencipta..touch the soul with love..hidup x selamanya indah...cinta x selamanya duka...tp kasih selamanya...abadi.. “Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu dan aku memohon kepadaMu perbuatan yang dapat mengantarku kepada cintaMu. Ya Allah, jadikanlah cintaMu lebih kucintai daripada diriku dan keluargaku serta air dingin.”

Wednesday 19 June 2013

Bekal Akhirat

Hati dipenuhi cinta.Hingga aliran-alirannya menggantung..di setiap jengkal timur dan barat..Ia membara oleh cinta Allah..Dan Allah satu-satunya Tuhannya..Hanya bergantung kepada Allah..tidak selainNya..Ya Allah..dosaku pada manusia begitu banyak..Begitu juga dosaku padaMu..tiada amal yang dapat menyelamatkan aku di padang Mahsyar..Aku hanya datang kepadaMu..Dengan bekal tauhid yang diiringi cinta Nabi..Wahai Dzat yang berlemah-lembut dengan keadaanku sebelum penciptaanku..Janganlah Kau jadikan neraka sebagai tempatku pada hari perhitungan amal..Sesungguhnya hanya pada rahmatMu aku berlindung..

No comments:

Post a Comment